Error rendering component

Lånekassen i front i digital forvaltning

lanekassen.jpg

Det nye nettbaserte søknadssystemet til Statens lånekasse for utdanning vekker internasjonal oppsikt. På nettsidene til Microsoft, som eier platformen systemet er bygd i, plasseres Lånekassen i pilotposisjon i digitaliseringsprosessen. - Med fokus på selvbetjening og automatisering har organisasjonen halvert ventetiden. spart store beløp og redusert sykefraværet blant de ansatte, heter det fra Microsoft.

Med en rekke selvbetjeningsfunksjoner kan søkeren sende inn søknaden sin når som helst på døgnet, og de kan sjekke status i saksgangen og andre personlige opplysninger som stipend og lånebeløp via brukerportalen. Dette fører til bedre kontroll for den enkelte og sparer tid for de ansatte i Lånekassen.

- Vi har en rekke NTL-ere i Lånekassen som er og har vært med i dette store IKT prosjektet, sier Knut Røli, leder i NTL Statens lånekasse.

Les mer på Microsoft sine nettsider